Dordogne

Dag 1 • België - Vitrac

We rijden via de Franse snelwegen naar Vitrac waar we logeren in het *** hotel Plaisance.

Dag 2 • Chateau des Milandes - Domme – La Roque-Gageac

Deze voormiddag bezoeken we het kasteel Milandes. In dit prachtige kasteel woonde de actrice Joséphine Baker meer dan 20 jaar. Na de middag rijden we naar twee van de  mooiste stadjes van Frankrijk. We beginnen in het schilderachtige Domme. Hier brengt een toeristentreintje ons naar de middeleeuwse binnenstad. Daarna rijden we verder naar het pitoreske La Roque-Gageac. Dit dorp is gebouwd tegen een stijle rotswand. Hier maken we een rondvaart op de Dordogne.

Dag 3 • Grotten Lascaux – Sarlat

Na ons ontbijt rijden we naar Lascaux. Toen in het jaar 1940 de grot van Lascaux werd ontdekt, gold dit als één van de grootste prehistorische ontdekkingen aller tijden. We brengen een bezoek aan deze grot met muurschilderingen die waarschijnlijk meer dan 15.000 jaar oud zijn. Na de middag bezoeken we Sarlat-la-Canéda. We wandelen door de gezellige straatjes en steegjes van de oude binnenstad en zien op het centrale plein het stadhuis en de kathedraal Saint-Sacerdos. Deze avond genieten we van een gastronomisch diner in één van de beste restaurants van de Dordogne.

Dag 4 • Moulin de la Veyssières - Périgeux – Bergerac

We starten onze dag met een bezoek aan de Moulin de la Veyssières, een oude nog werkende noten watermolen. We zien de bereiding van de verschillende soorten notenolie. Nadien naar de Kunst- en Geschiedenisstad Périgueux met een  enorm geschiedkundig erfgoed, met zijn oude Gallo-Romeins stadsdeel en zijn middeleeuwse en renaissancestad. We kunnen ook de gezellige markt bezoeken. Na de middag rijden we naar de wijnstad van de Dordogne, Bergerac. We maken een wandeling door de historische binnenstad. We bezoeken het Maison des Vins de Bergerac. Nadien gaan we nog op zoek naar het standbeeld van de bekende figuur Cyrano de Bergerac.

Dag 5 • Rocamadour – Fénelon

Onze autocar brengt ons in de voormiddag naar Rocamadour, een halte op één van de pelgrimsroutes naar Santiago de Compostela. Beroemd om zijn heiligdomen en meer bepaald om zijn Zwarte Madonna, trekt Rocamadour jaarlijks een groot aantal bezoekers en pelgrims aan. Na de middag brengen we een bezoek aan het kasteel van Fénelon. Vandaag de dag staat het kasteel van Fénelon bekend als een van de mooiste kastelen in het departement Dordogne.

Dag 6 • Hautefort – Jardin de Marqueyssac

In de voormiddag rijden we naar de noordelijke kant van de Dordogne. We brengen een bezoek aan het kasteel van Hautefort en wandelen door de prachtig aangelegde Franse en Engelse landschapstuinen. Het kasteel staat bekend als een van de meest prestigieuze kastelen in het zuidwesten van Frankrijk. Na de middag bezoeken we de tuinen van Marqueyssac. Deze tuinen zijn gekend voor de prachtige vormsnoeiwerken en bieden een prachtig uitzicht over de vallei van de Dordogne.

Dag 7 • Vitrac - België

Via de Franse snelwegen rijden we terug richting België.

Inbegrepen

• Thuisophaling
  • Vervoer met een ***** ROYAL CLASS autocar
  • Halfpension vanaf de 1e dag het avondmaal t.e.m. de 7e dag het ontbijt
  • Uitstappen zoals beschreven
  • Toegangen: boottocht La Roque Gageac, grotten Lascaux, treinrit Domme, kasteel Fénelon, Maison des Vins Bergerac, Kasteel Hautefort, Moulins de la Vizière, Tuin van Marqueyssac, diner in gastronomisch restaurant

Praktische info

Hotel Plaisance***

Ligging: op wandelafstand van het dorpje Vitrac.

Uitrusting: receptie, bar, restaurant, gratis wifi, ruime kamers met badkamer, toilet, haardroger, kluisje, tv en airconditioning.

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s avonds een 3 gangenmenu met streekproducten.

Deze reis is momenteel niet beschikbaar. Klik op onze suggesties voor een gelijkaardige reis.