Dresden, Firenze van het Noorden

Dag 1 • België - Dresden

We rijden naar Dresden voor installatie in ons hotel.

Dag 2 • Dresden - Pillnitz

We beginnen met een verkennende rondrit langs alle historische en interessante bezienswaardigheden die de stad rijk is. We rijden o.a. langs het wereldberoemde Zwinger, de Hofkirche, de Frauenkirche, de Semperoper, de Große Garten, de Elbe Schlösser, het Blaues Wunder en niet te vergeten de Pfunds Mölkerei, de mooiste zuivelwinkel ter wereld.  ’s Namiddags maken we een facultatieve boottocht (± € 15 pp) op de Elbe met de stoomboot stroomopwaarts naar Pillnitz waar we een facultatief bezoek brengen aan het prachtige slotpark (± € 3 pp) met veel zeldzame bomen, waaronder de meer dan 200 jaar oude Japanse camelia.

Dag 3 • Dresden

Vandaag starten we met een wandeling door de historische Altstadt. We wandelen o.a. langs het Landhuis, de Frauenkirche, de indrukwekkende Semperoper, de Zwinger, het beroemdste bouwwerk van Dresden, en het Johanneum. ‘s Namiddags brengen we een facultatief bezoek aan het vermaarde “Neues Grünes Gewölbe” (± € 12 pp). Hier zijn kunstvoorwerpen en sieraden uit de regeerperiode van August de Sterke en zijn zoon tentoongesteld. Allerhande dure materialen werden hiervoor gebruikt: goud, zilver, ivoor en edelstenen.

Dag 4 • Moritzburg - Dresden

In de voormiddag bezoeken we facultatief het jachtkasteel Moritzburg (± € 9 pp), een van de mooiste waterkastelen van Europa, gelegen in een schilderachtig landschap met prachtige tuinen. ’s Namiddags keren we terug naar Dresden om vrij te kuieren langs de vele winkelstraten, een terrasje te doen of een vrij bezoek te brengen aan een van de vele musea.

Dag 5 • Dresden - België

We keren terug naar België.

Best Western Macrander Hotel****

Ligging: gelegen in de wijk Neustadt, een trendy wijk met hippe restaurants en bars; openbaar vervoer vlakbij (± 10 min met tram naar het centrum)

Uitrusting: modern hotel met receptie, lift, restaurant, bar, “body & soul” spa met o.a. binnenzwembad, Finse sauna en fitness, airco, gratis wifi, comfortabele standaardkamers met bad/douche, toilet en haardroger, telefoon, tv, minibar