Cruise langs Waal & Rijn, van Rotterdam tot Keulen

Dag 1 • België - Rotterdam

Vanaf de centrale vertrekplaats rijden we richting Rotterdam, waar we in de loop van de voormiddag aankomen en we met onze gids een bezoek brengen aan de stad, alvorens in te schepen aan boord van de MS Dutch Grace. Hier worden we met een drankje verwelkomd door de kapitein en zijn bemanning.

Dag 2 • Rotterdam - Dordrecht

We verlaten Rotterdam en zetten koers naar Dordrecht. Deze stad is bijna 1000 jaar geleden ontstaan en kreeg in 1220 stadsrechten. Ze heeft een belangrijke rol gespeeld op het gebied van handel, politiek en religie. Vooral in het havengebied is het rijke verleden terug te vinden.

Dag 3 • Dordrecht - Heusden

Deze voormiddag varen we richting Heusden waar we rond de middag toekomen.  De vestingstad Heusden ontstond rondom een van de oudste waterburchten en kreeg als een van de eerste Hollandse steden een stadsmuur. Dankzij prachtige restauraties is veel van het oude Heusden bewaard gebleven. Behalve leuke winkels, gezellige restaurants en fort Heusden zijn er ook veel kunstgaleries.

Dag 4 • Heusden - Nijmegen

Deze voormiddag varen we en genieten van de voorbijglijdende landschappen. ’s Namiddags meren we aan in Nijmegen, de oudste stad van Nederland. De stad is onlosmakelijk verbonden met de Romeinen. Vandaag de dag vinden we nog steeds sporen van die tijd. We wandelen langs historische gebouwen,  eeuwenoude pleinen en de oudste winkelstraat van Nederland; de Lange Hezelstraat.

Dag 5 • Nijmegen -Düsseldorf

Vandaag varen we de Rijn op en zetten koers naar het Duitse Düsseldorf, ontstaan in de middeleeuwen en daarna uitgegroeid tot een van de belangrijkste steden van Duitsland. We ontdekken een bonte verzameling moderne architectuur, gezellige winkelstraten en een sfeervolle haven.

Dag 6 • Düsseldorf - Keulen

In de ochtend komen we aan in Keulen waar we na het ontbijt ontschepen en in de voormiddag nog een bezoek brengen aan deze fascinerende stad. De reusachtige Dom is ongetwijfeld hét symbool van Keulen. De middeleeuwse kerken en musea bevinden zich allemaal binnen de voormalige stadsmuren op een niet al te grote afstand van elkaar.  In de vroege namiddag gaat het met de autocar terug naar de verschillende afstapplaatsen.

MS DUTCH GRACE ****

Uitrusting: modern en tegelijk tijdloos elegant 4-dek schip met een breed scala aan faciliteiten, uitgerust met een zonnedek met ligstoelen en een whirlpool, panoramarestaurant, panoramabar, wifi, souvenirshop,

Kajuiten: ruime buitenkajuiten (± 15 m²), de ramen in de hutten op het Haydn Deck beneden kunnen niet worden geopend. De hutten op het Strauss- en Mozartdek hebben Franse balkons - d.w.z. kamerhoge panoramische ramen die volledig kunnen worden geopend. In elk van de smaakvol ingerichte hutten vinden is er een separaat tweepersoonsbed, douche/toilet , flatscreen-tv, individueel regelbare airconditioning, föhn, een ruime kast, telefoon en kluis.

Animatie: regelmatig live muziek met dans aan boord

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s middags 3 gangenmenu en ’s avonds 4 gangenmenu aan boord, koffie/thee  inbegrepen, 1x per dag koffie/thee met cake of biscuits in het salon, middernacht snack Extra: captain’s diner (afscheidscocktail in de bar en 1x 5 gangendiner)

• Transfers heen Rotterdam en terug Keulen met een luxe ****PRINCESS CLASS AUTOCAR