Update 30 mei 2020

Beste klanten,

Terwijl overal de versoepelingen zichtbaar en voelbaar zijn, wachten wij, de toeristische sector, nog steeds af op nieuws over hoe en wanneer veilig reizen. Wij hopen jullie zo snel mogelijk terug positief te kunnen berichten en wachten samen met u op meer duidelijkheid van onze overheid.

Is mijn reis geannuleerd en wanneer ontvang ik mijn tegoedbon?

Al onze reizen met vertrek tot en met 20 juni 2020 zijn tot op heden geannuleerd. U werd of wordt door ons persoonlijk gecontacteerd per email of per post met daarbij uw tegoedbon. Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen. Dit vergt echter enige tijd, mogen wij u vriendelijk vragen ons hierover NIET onnodig te contacteren. Mails hierover worden als niet-prioritair behandeld.

Voor reizen na 20 juni 2020 is er op dit moment nog geen beslissing genomen. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt hierover dan ook ten gepasten tijde gecontacteerd. Gelieve ons daarvoor momenteel ook NIET te contacteren.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker! Indien uw reis gepland staat met vertrek na 20 juni 2020, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden. Mocht uw reis met vertrek na 20 juni 2020 toch geannuleerd worden omwille van het coronavirus, krijgt u uw betaalde bedrag terug in de vorm van een tegoedbon (zie M.B. van 19 maart 2020). De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen. Naast het feit dat ons familiebedrijf een financieel zeer sterk en gezond bedrijf is, zijn wij ook verzekerd bij het Garantiefonds Reizen. Dit wil zeggen dat uw betaalde gelden als reiziger van Reizen Lauwers steeds gewaarborgd zijn.

Blijft Reizen Lauwers bereikbaar?

Jazeker! Wij werken achter gesloten deuren en zijn enkel in de voormiddag telefonisch bereikbaar of 24/24 via ons gekend mailadres: reizen@lauwers.be. Uw mail zal zo snel als kan, maar met een mogelijke vertraging van enkele dagen verwerkt worden.

Zorg goed voor uzelf en elkaar en tot zeer binnenkort!

De familie Lauwers en medewerkers


Update 30 april 2020

Beste klanten,

Vorige week vrijdag werden de maatregelen omtrent het coronavirus door onze Nationale Veiligheidsraad verlengd tot en met 8 juni en wensen wij u op de hoogte te brengen van de nieuwe regeling omtrent uw reis.

Is mijn reis geannuleerd en wanneer ontvang ik mijn tegoedbon?

Al onze reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020 zijn tot op heden geannuleerd. U werd of wordt door ons persoonlijk gecontacteerd per email of per post met daarbij uw tegoedbon. Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen. Dit vergt echter enige tijd, mogen wij u vriendelijk vragen ons hierover NIET onnodig te contacteren. Mails hierover worden als niet-prioritair behandeld.

Voor reizen na 31 mei 2020 is er op dit moment nog geen beslissing genomen. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt hierover dan ook ten gepasten tijde gecontacteerd. Gelieve ons daarvoor momenteel ook NIET te contacteren.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker!  Indien uw reis gepland staat met vertrek na 31 mei 2020, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden. Mocht uw reis met vertrek na 31 mei 2020 toch geannuleerd worden omwille van het coronavirus, krijgt u uw betaalde bedrag terug in de vorm van een tegoedbon (zie M.B. van 19 maart 2020).  De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen. Naast het feit dat ons familiebedrijf een financieel zeer sterk en gezond bedrijf is, zijn wij ook verzekerd bij het Garantiefonds Reizen. Dit wil zeggen dat uw betaalde gelden als reiziger van Reizen Lauwers steeds gewaarborgd zijn.

Blijft Reizen Lauwers bereikbaar?

Conform de maatregelen van de overheid is ons kantoor gesloten tot nader bericht. Wij blijven bereikbaar via ons gekend mailadres: reizen@lauwers.be. Uw mail zal zo snel als kan, maar met een mogelijke vertraging van enkele dagen verwerkt worden.

Zorg goed voor uzelf en elkaar en wij danken u voor uw begrip en uw vertrouwen!

De familie Lauwers en medewerkers


Update 16 april 2020

Beste klanten,

Terwijl de anders voor ons zo drukke paasvakantie bijna op zijn einde loopt, werden gisteren de maatregelen omtrent het coronavirus door onze Nationale Veiligheidsraad verlengd tot en met 3 mei en wensen wij u op de hoogte te brengen van de nieuwe regeling omtrent uw reis.

Is mijn reis geannuleerd en wanneer ontvang ik mijn tegoedbon?

Al onze reizen met vertrek tot en met 10 mei 2020 zijn tot op heden geannuleerd. U werd of wordt door ons persoonlijk gecontacteerd per email of per post met daarbij uw tegoedbon. Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen.  Dit vergt echter enige tijd, mogen wij u vriendelijk vragen ons hierover NIET onnodig te contacteren. Mails hierover worden als niet-prioritair behandeld.

Voor reizen na 10 mei 2020 is er op dit moment nog geen beslissing genomen. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt hierover dan ook ten gepasten tijde gecontacteerd. Gelieve ons daarvoor momenteel ook NIET te contacteren.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker!  Indien uw reis gepland staat met vertrek na 10 mei 2020, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden. Mocht uw reis met vertrek na 10 mei 2020 toch geannuleerd worden omwille van het coronavirus, krijgt u uw betaalde bedrag terug in de vorm van een tegoedbon (zie M.B. van 19 maart 2020).  De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen. Naast het feit dat ons familiebedrijf een financieel zeer sterk en gezond bedrijf is, zijn wij ook verzekerd bij het Garantiefonds Reizen. Dit wil zeggen dat uw betaalde gelden als reiziger van Reizen Lauwers steeds gewaarborgd zijn.

Blijft Reizen Lauwers bereikbaar?

Conform de maatregelen van de overheid is ons kantoor gesloten tot en met 3 mei. Wij blijven bereikbaar via ons gekend mailadres: reizen@lauwers.be. Uw mail zal zo snel als kan, maar met een mogelijke vertraging van enkele dagen verwerkt worden.

Zorg goed voor uzelf en elkaar en wij danken u voor uw begrip en uw vertrouwen!

De familie Lauwers en medewerkers


Update 30 maart 2020

Beste klanten,

Vorige week vrijdag werden de maatregelen omtrent het coronavirus door onze Nationale Veiligheidsraad verlengd tot en met 19 april en wensen wij u op de hoogte te brengen van de nieuwe regeling omtrent uw reis.

Is mijn reis geannuleerd en wanneer ontvang ik mijn tegoedbon?

Al onze reizen met vertrek tot en met 30 april 2020 zijn tot op heden geannuleerd. U werd of wordt door ons persoonlijk gecontacteerd per email of per post met daarbij uw tegoedbon. Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen.  Dit vergt echter enige tijd, mogen wij u vriendelijk vragen ons hierover NIET onnodig te contacteren. Mails hierover worden als niet-prioritair behandeld.

Voor reizen na 30 april 2020 is er op dit moment nog geen beslissing genomen. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt hierover dan ook ten gepasten tijde gecontacteerd. Gelieve ons daarvoor momenteel ook NIET te contacteren.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker! Indien uw reis gepland staat met vertrek na 30 april 2020, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden. Mocht uw reis met vertrek na 30 april 2020 toch geannuleerd worden omwille van het coronavirus, krijgt u uw betaalde bedrag terug in de vorm van een tegoedbon (zie M.B. van 19 maart 2020).  De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen. Naast het feit dat ons familiebedrijf een financieel zeer sterk en gezond bedrijf is, zijn wij ook verzekerd bij het Garantiefonds Reizen. Dit wil zeggen dat uw betaalde gelden als reiziger van Reizen Lauwers steeds gewaarborgd zijn.

Blijft Reizen Lauwers bereikbaar?

Conform de maatregelen van de overheid is ons kantoor gesloten tot en met 19 april. Wij blijven bereikbaar via ons gekend mailadres: reizen@lauwers.be. Uw mail zal zo snel als kan, maar met een mogelijke vertraging van enkele dagen verwerkt worden.

Zorg goed voor uzelf en elkaar en wij danken u voor uw begrip en uw vertrouwen!

De familie Lauwers en medewerkers


Update 24 maart 2020

Beste klanten,

Het coronavirus heeft ondertussen het doen en laten van ieder van ons serieus op zijn kop gezet.

Reizen Lauwers heeft de voorbije week er prioriteit aan gegeven om alle reizigers die een reis geboekt hadden met vertrek tot en met 6 april 2020 , en die deze reis omwille van het coronavirus geannuleerd zagen, te contacteren.

Voorbije vrijdag, werd het Ministerieel Besluit van 19 maart 2020 tot het gebruik van vouchers in geval van annulering in het kader van de COVID-19-crisis, goedgekeurd.

Wat betekent dit Ministerieel Besluit van 19 maart 2020?

De terugbetaling van reeds betaalde reissommen voor geannuleerde reizen zullen in de vorm van een tegoedbon afgeleverd worden.  Deze tegoedbon kan door de klant als betaling aangewend worden bij boeking van een volgende reis. De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen. Reizen Lauwers is hiervoor verzekerd bij het Garantiefonds Reizen.

Lees hier het persbericht dat door de beroepsfederaties hieromtrent gestuurd werd.

Is mijn reis geannuleerd en wanneer ontvang ik mijn tegoedbon?

Tot op heden zijn al onze reizen met vertrek tot en met 19 april 2020 geannuleerd. U werd of wordt door ons persoonlijk gecontacteerd per email of per post met daarbij uw tegoedbon. Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen.  Dit vergt echter enige tijd, mogen wij u vriendelijk vragen ons hierover NIET onnodig te contacteren. Mails hierover worden als niet-prioritair behandeld.

Voor reizen na 19 april 2020 is er op dit moment nog geen beslissing genomen. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt hierover dan ook ten gepasten tijde gecontacteerd. Gelieve ons daarvoor momenteel ook NIET te contacteren.

Blijft Reizen Lauwers bereikbaar?

Conform de maatregelen van de overheid is ons kantoor gesloten tot 5 april. Wij blijven bereikbaar via ons gekend mailadres: reizen@lauwers.be. Uw mail zal zo snel als kan, maar met een mogelijke vertraging van enkele dagen verwerkt worden.

Zorg goed voor uzelf en elkaar en wij danken u voor uw begrip en uw vertrouwen!

De familie Lauwers en medewerkers


Update 16 maart 2020

Beste klanten,

Het is onze grootste bekommernis om enerzijds goed en duidelijk te communiceren en anderzijds onze klanten goed en veilig te laten reizen.

Na diepgaand beraad en rekening houdende met alle factoren hier in België en op de bestemmingen hebben wij beslist dat alle reizen geannuleerd worden voor de vertrekken tot en met 06 APRIL 2020. Wat daarna zal gebeuren zal later beslist worden.

Ook zullen vanaf morgen Dinsdag 17 Maart 2020 onze kantoren NIET meer bezoekbaar of toegankelijk zijn. De twee enige kanalen om ons te contacteren zijn per telefoon 03 460 18 18 en per email op reizen@lauwers.be.

Voor écht dringende gevallen waarvoor een bezoek nodig is dient u vooraf een afspraak te maken!

Wees er aub van overtuigd dat wij hier achter de schermen allemaal onze uiterste best doen om al onze klanten te verwittigen. WIJ CONTACTEREN ALLE KLANTEN ZELF in volgorde van de vertrekken en wij willen u daarom vriendelijk vragen om niet onnodig zelf met ons contact op te nemen want iedereen heeft nu al meer dan de handen vol om alles goed op te volgen.

Wij blijven uur per uur en dag per dag alles op de voet volgen met maximale inzet voor onze gewaardeerde klanten.

Zorg goed voor uzelf en bedankt voor uw begrip en uw vertrouwen.

De familie Lauwers en medewerkers