Winterparadijs Tirol

Duizelingwekkend diepe dalen steken schril af tegen de witte bergtoppen. Aan de oevers van grote rivieren liggen cultuursteden en in de dalen nestelen zich schilderachtige dorpen. De liefde voor Tirol is van alle tijden. Het is daarom niet overdreven om Tirol een winterparadijs te noemen.

Dag 1 • België - Nassereith

Voor de middag rijden we richting Duitsland. In de namiddag verder via de Fernpass naar Nassereith.

Dag 2 • Schwangau - Füssen

Vandaag rijden we de grens over naar Duitsland voor een facultatief bezoek aan het beroemde Beierse sprookjeskasteel van Neuschwanstein (± 12 pp, exclusief vervoer*). Aansluitend maken we een mooie wandeling doorheen deze prachtige streek. Na een bezoek aan Füssen rijden we terug naar het hotel.

*Prijs ± € 8 pp voor vervoer per koets of minibus.

Dag 3 • Ehrwald en de Moosalm

In de voormiddag rijden we naar Ehrwald en wandelen door een feeëriek landschap of genieten van vrije tijd in het stadje. Aansluitend proeven we van de heerlijke drankjes van de Linzgieseder schnapsbranderij. In de namiddag is er gelegenheid om aan de Moosalm een facultatieve tocht met een koets te maken (± € 10 pp) en vrij te wandelen in de omgeving.

Dag 4 • Innsbruck - Hall

Vandaag brengen we een bezoek aan Innsbruck. In de voormiddag maken we een wandeling door het historische stadsgedeelte. In de namiddag is er vrije tijd om de stad verder te verkennen. Aansluitend rijden we naar Hall, één van de mooiste stadjes in Oostenrijk.

Dag 5 • Seefeld - Mittenwald

In de voormiddag rijden we naar de mondaine wintersportbestemming Seefeld. In de namiddag rijden we verder naar Mittenwald en via de Fernpass terug naar Nassereith.

Dag 6* • Dormitz - Nassereith

In de ochtend wandelen we rondom de Nassereithsee naar Dormitz en via de ‘Via Claudia’ terug naar het hotel. ’s Namiddags maken we een facultatieve tocht met de ‘Gurgltalexpress’ (± € 6 pp), genieten we van een verrassing in het hotel en hebben we de mogelijkheid om te gaan Eisstockschiessen (± € 3 pp).

*Wettelijk verplichte rustdag van de chauffeur

Dag 7 • Nassereith - België

In de voormiddag rijden we doorheen Oostenrijk naar Duitsland. Vervolgens rijden we richting België.

Hotel GURGLTALBLICK***

Ligging: nabij het centrum van het kleine plaatsje Nassereith

Uitrusting: typisch hotel met restaurant, bar, lift, tuin met terras

Kamers: mooi ingericht, badkamer met bad of douche, toilet, haardroger (op aanvraag aan receptie), tv, safe, zithoek en meestal balkon

Maaltijden: ontbijtbuffet, ‘s avonds uitstekende 3-gangen maaltijden met saladebuffet

Extra: 1x namiddag met koffie met taart, dia-avond, verrassingsnamiddag van de familie Schaber,   dorpswandeling, afscheidsdrankje