Praag, de gouden stad

Praag, stad aan de Moldau, staat bovenaan het lijstje van de mooiste Europese steden. Het is een openluchtmuseum met prachtig gerestaureerde gebouwen, bruggen en parken. In het oude hart van de Tsjechische hoofdstad, in Staré Mesto, ligt Staromestské Námesti, het plein der pleinen, mooi en sfeervol.

Dag 1 • België - Praag

Voor de middag rijden we richting Duitsland. In de namiddag gaat het verder via Würzburg en Nürnberg naar Praag voor installatie in het hotel.

Dag 2 • Praag

We starten onze verkenning op het Wenceslasplein. Vanop dit oude stadsplein bewonderen we het astronomisch uurwerk en de Sint-Nicolaaskerk. Geïnteresseerden kunnen ’s middags deelnemen aan een boottocht op de Moldau met middagmaal (± € 25 pp). Na de middag zetten we de verkenning van de stad verder met een bezoek aan de Tynkerk, de Joodse wijk (± € 23 pp), de synagoge, de oude begraafplaats en de Karelsbrug. We kunnen een facultatief bezoek brengen aan een bierlokaal.

Dag 3 • Praag

Voor de middag brengen we een bezoek aan de Praagse Burcht (± € 11 pp) met de St. Vituskathedraal, het koninklijk paleis, de Wladislawzaal, de Allerheiligenkapel, de basiliek en het klooster van Sint Joris, het Gouden Straatje en de Marie Victoriekerk. Na de middag bezoeken we facultatief de unieke bibliotheek van het Strahovklooster (± € 4 pp) en het Loreto-Heiligdom (± € 4 pp). ’s Avonds hebben we de mogelijkheid om een voorstelling van het Praagse zwarte theater (± € 25 pp) bij te wonen of een klassiek concert (± € 15 pp).

Dag 4 • Karlstein - Praag

Deze ochtend rijden we naar de burcht Karlstein (± € 13 pp) voor een vrij bezoek. Karel IV liet het slot in de 14e eeuw als zomerresidentie bouwen. Na de middag keren we terug naar Praag waar we kunnen genieten van onze vrije namiddag om de stad op eigen houtje verder te ontdekken.

Dag 5 • Praag - België

Voor de middag rijden we langs Nürnberg en Würzburg. Vervolgens gaat het verder richting België.

HOTEL CLARION CONGRESS PRAGUE****

Ligging: ideaal gelegen in het district Vysocany, vlakbij het historisch centrum en met onmiddellijke toegang tot het metrostation onder het hotel

Uitrusting: ultra modern hotel met receptie, lift, restaurants, bar, lounge, eigen winkelcentrum, wellness- & fitnessfaciliteiten, gratis wifi

Kamers: modern ingerichte standaardkamers met badkamer met bad, haardroger en toilet, radio, tv, telefoon, minibar, kluis, airco

Maaltijden: ontbijtbuffet, ’s avonds maaltijden in buffetvorm

• Bij boeking de identiteitsgegevens van alle deel-nemers doorgeven
  • Reizigers van niet-Belgische nationaliteit dienen de bevoegde instanties te contacteren
  • VREEMDE MUNT: Tsjechische kroon (ter plaatse te wisselen)