Oudejaarsavond in Salzkammergut

Het Oostenrijkse merengebied aan de voet van de Alpen, met zijn pure schoonheid en oude tradities, is een perfecte plaats om het nieuwe jaar te verwelkomen. U geniet van een galadiner en een traditioneel nieuwjaarsconcert. Een prachtige manier om het nieuwe jaar te starten.

Dag 1 • België - Ulm

Via de autosnelwegen rijden we richting Duitsland. Nadien zetten we onze weg verder langs Karlsruhe en Stuttgart naar Ulm. Installatie in ***hotel Seligweiler.

Dag 2 • Ulm - Salzkammergut

Voor de middag rijden we naar Berchtesgaden. Aansluitend vervolgen we onze weg naar ***hotel Post in Ebensee.

Dag 3 • Paardenkoetstocht - Henndorf

We starten de dag met een koetstocht waarna we een bezoek brengen aan Gut Aiderbichl in Henndorf. Deze bekende boerderij is uitgegroeid tot een opvangcentrum dat ongeveer 1000 dieren huisvest. We maken kennis met Europa’s grootste kerststal met levende dieren en genieten van de lichtjes die de binnenplaats omtoveren tot een echte sprookjeswereld.

Dag 4 • St.-Wolfgang - Oudejaarsavond

Na het ontbijt rijden we langs de oevers van de mooie Wolfgangsee naar het bekende Sankt Wolfgang, waar we de schilderachtige oudejaarsavondmarkt bezoeken.

We hebben de mogelijkheid om plaats te nemen in de stube van het beroemde hotel Weisses Rössl waar we kunnen genieten van een lekker kopje koffie met gebak. Nadien rijden we terug naar het hotel, waar we verwend worden met een silvesterbuffet. Om middernacht klinken we samen op het nieuwe jaar.

Dag 5* • Nieuwjaarsconcert Bad Ischl

Na een ontspannen ontbijt in het hotel rijden we in de namiddag naar Bad Ischl waar we genieten van een klassiek Nieuwjaarsconcert gebracht door de muzikanten en zangers van het Salzburger Residenz Salonorkest.

*wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 6 • Salzburg - Lenting

Vandaag brengen we een bezoek aan de “Mozartstad” Salzburg. We wandelen er langs de belangrijkste bezienswaardigheden en genieten van onze vrije tijd om door deze prachtige stad te kuieren. Aansluitend naar Lenting voor installatie in ***hotel Günter.

Dag 7 • Lenting - België

Via de Duitse autosnelwegen richting België.

LANDHOTEL POST EBENSEE***

Ligging: in het centrum van het gemoedelijke plaatsje Ebensee

Uitrusting: gezellig familiaal gerund hotel met lift, restaurant, bar

Kamers: mooi ingericht, badkamer met bad of douche, toilet, tv en gedeeltelijk balkon

Maaltijden: ontbijtbuffet en verzorgde 3-gangen avondmalen, buffet op oudejaarsavond

• Reizigers van niet-Belgische nationaliteit dienen bevoegde instanties te raadplegen

• **** PRINCESS CLASS AUTOCAR
  • Halfpension vanaf de 1e dag het avondmaal tem de 7e dag het ontbijt
  • Bezoek Gut Aiderbichl, zitplaats categorie 2 tijdens het Nieuwjaarsconcert, paardenkoetstocht