Odenwald & Heidelberg

Het Odenwald is een bosrijk gebied met tal van mooie dorpen en stadjes. Op de oever van de Neckar ligt Heidelberg, een barokstad met de oudste universiteit van Duitsland. Overal volgt u het spoor van een rijk verleden, van dorpen en steden die u ontvangen met een warme gastvrijheid.

Dag 1 • België - Heppenheim - Grasellenbach

Voor de middag rijden we doorheen Duitsland richting Worms. De stad Worms ligt aan de Rijn en heeft vele middeleeuwse bouwwerken. Worms werd reeds vernoemd in het oude Nibelungenlied, een Duits heldenepos uit de 13e eeuw. Aansluitend rijden we naar Heppenheim, de stad aan de Bergstrasse met vakwerkhuizen en een historisch marktplein. Nadien begeven we ons naar Grasellenbach voor installatie in het hotel.

Dag 2 • Heidelberg

Voor de middag maken we een rit door het Odenwald naar Heidelberg. We maken een stadswandeling en bezoeken facultatief het kasteel (± € 7 pp) waar we rondwandelen in de ‘Hortus Palatinus’ tuin. Vanaf het terras hebben we een adembenemend uitzicht op Heidelberg. In de namiddag genieten we van een facultatieve boottocht (± € 10 pp) van Heidelberg tot Neckersteinach. Nadien rijden we via de galg van Beerfelden terug naar ons hotel.

Dag 3 • Erbach - Amorbach - Miltenberg

In de stad Erbach, brengen we een facultatief bezoek aan Schloss Erbach (± € 6 pp). Vervolgens rijden we naar Michelstadt en Amorbach, een buitengewoon mooi stadje waar we een vrij bezoek brengen aan de bekende 18e eeuwse abdijkerk (± € 2,50 pp). Aansluitend gaan we naar Miltenberg aan de Main, gekend om het mooie marktplein, de aangename winkelstraatjes en het oudste gasthof in Duitsland. Proef hier zeker het “Zwartbier”.

Dag 4 • Grasellenbach - Limburg an der Lahn - België

Op onze terugreis bezoeken we Limburg an der Lahn. Onmiddellijk springt het optische hoogtepunt in het oog: de Limburger Dom met zijn zeven torens verheft zich op een steile rots hoog boven de Lahn en de oude binnenstad. Na de middag keren we via de Duitse autowegen terug naar België.

HOTEL BURG WALDAU***

Ligging: in het centrum van het kleine plaatsje Grasellenbach

Uitrusting: streekhotel met lift, restaurant, bar, terras, zonneweide, sauna

Kamers: comfortabel ingericht, badkamer met douche en toilet, tv, telefoon en gedeeltelijk balkon

Maaltijden: ontbijtbuffet, verzorgde avondmalen in buffetvorm