Londen, een magisch avontuur

Een citytrip naar Londen is sowieso al een buitengewone belevenis maar met een bezoek achter de schermen van het wereldberoemde Wembley Stadium en een bezoek aan de Warner Bros Studio waar Harry Potter werd opgenomen, wordt het een magisch avontuur!

Dag 1 • België - Londen

We rijden richting Calais voor onze overtocht naar Dover. Bij aankomst rijden we naar Greenwich met bouwwerken zoals het Queen’s House, het Royal Observatory en het Royal Naval College. Van hieruit kunnen we een facultatieve boottocht (£ 8 pp) maken naar het centrum van Londen. Zo krijgen we de kans om verschillende Londense bezienswaardigheden van dichtbij te bewonderen. We maken een stadsrondrit via o.a. Parliament Square, Trafalgar Square, Piccadilly Square, Pall Mall, St. James’s Street, Kensington Road, Royal Albert Hall, Cromwell Road, enz. Aansluitend bezoeken we het beroemde grootwarenhuis Harrods. Nadien rijden we naar Heathrow voor installatie in het hotel.

Dag 2 • Wembley - Harry Potter in de Warner Bros Studio

Zij die zelf hun dag willen invullen, verlaten de groep in centrum Londen en hebben een ruime keuze aan musea en mogelijkheden genoeg om te shoppen… We rijden richting Wembley en bezoeken het wereldberoemde voetbalstadion (reserveren bij inschrijving), het grootste van Groot-Brittannië. Het is de thuisbasis van het Engelse nationale elftal en wordt ook gebruikt voor wedstrijden van Europese finales zoals Champions League. Tijdens de rondleiding lopen we door het hele stadion: kleedkamers, persconferentiekamer, het veld en zien het veld vanaf de tweede ring. Indrukwekkend bezoek, ook voor niet-voetbalfans. Nadien rijden we naar Watford waar de Warner Bros Studio ligt. Hier werden de Harry Potter films opgenomen. We leren er alles over special effects, de kostuums en make-up gebruikt in de film. We wandelen doorheen de filmdecors en beleven de wereld van Harry, Hermelien en Ron. Dit is de hemel op aarde voor alle Harry Potter-fans ter wereld!

Dag 3 • Londen - België

De DLR-metro in de Docklands startte 30 jaar geleden. Deze volautomatische metro zorgde voor een vlotte uitbreiding van zowel woongelegenheid als moderne kantoorgebouwen. De Canada Tower was lange tijd het hoogste gebouw van Engeland. Na een korte wandeling bereiken we het Museum of London Docklands, gevestigd in het oorspronkelijke stapelhuis van de West India Docks. In een tiental galerijen ontdekken we de evolutie van deze historische dokken tot het huidige Londen. Naast gezellige terrasjes en pubs en restaurants, is er op Canary Wharf tevens een enorm ondergronds shopping centrum. Na  een kort bezoek rijden we richting Dover en keren we terug naar België.

CROWNE PLAZA LONDON HEATHROW****

Ligging: in het stadsdeel Heathrow op 15 km van het centrum van Londen

Uitrusting: modern hotel met receptie, info-desk, lift, restaurants, bar, brasserie, shop, fitnessruimte, binnenzwembad met stoombad & sauna, gratis wifi

Kamers: comfortabel ingericht met badkamer met bad/douche & toilet, telefoon, tv, kluis, koffie- & theefaciliteiten, airco, schrijftafel