Leipzig

Het bruisende Leipzig is, op Berlijn na, de grootste stad van het voormalige Oost-Duitsland. Beroemde componisten als Bach, Schumann en Wagner hebben van Leipzig een muziekstad gemaakt. Tijdens deze reis nemen we u ook mee naar de Lutherstad Wittenberg en het zeer bijzondere Schloss Colditz.

Dag 1 • België - Leipzig

Voor de middag rijden we richting Keulen. Na de middag gaat het verder langs Duitse autosnelwegen naar Leipzig voor installatie in het hotel.

Dag 2 • Leipzig

We rijden naar de muziekstad Leipzig en bezoeken de Hauptbahnhof, een bijzonder station waar voor de liefhebber een aantal spectaculaire treinen te bewonderen valt. We maken een stadsrondrit langs het schilderachtige Gohliser paleisje, de 19e-eeuwse villawijk Waldstrassenviertel, het kolossale oorlogsmonument Völkerschlachtdenkmal en de Russische kerk. ‘s Namiddags bezoeken we facultatief het voormalige woonhuis van de componist Mendelsohn (± € 5 pp). Daarna wandelen we naar het Gewandhaus, het grote muziektheater, waar we een kijkje nemen in de imposante hal met vele kunstwerken.

Dag 3 • Wörlitz - Wittenberg

We beginnen de dag in het prachtige Engelse landschaps-

park Wörlitz waar we een facultatieve boottocht (± € 8 pp) of een mooie wandeling maken. ’s Namiddags bezoeken we de Lutherstad Wittenberg met zijn prachtig middeleeuws centrum. Hier spijkerde Martin Luther zijn stellingen aan de deur van de Schlosskirche. We krijgen de mogelijkheid om het Lutherhaus te bezoeken (± € 6 pp). We bekijken ook het Luther-Melanchton Gymnasium, een bijzonder project van de architect Hundertwasser.

Dag 4 • Colditz - Leipzig

In de ochtend brengen we een facultatief bezoek aan Schloss Colditz (± € 7 pp), een elite gevangenis tijdens WOII. ’s Namiddags bezoeken we verder de stad Leipzig met o.a. een gratis bezoek aan het Museum Runde Ecke waar we alles te weten komen over het DDR verleden van de stad. Facultatief kunnen we in het markantste gebouw van de stad, het huidige MDR, met de lift (± € 3 pp) op de 29e verdieping genieten van het prachtige uitzicht over de stad.

Dag 5 • Leipzig - België

Voor de middag rijden we over Duitse autosnelwegen langs Weimar en Erfurt. Na de middag keren we terug naar België.

HOTEL H4 LEIPZIG****

Ligging: gelegen in een rustige omgeving, op slechts 15 min. rijden van het stadscentrum van Leipzig

Uitrusting: modern hotel met receptie, lift, terras, restaurant, bar, Top Fit Club (sauna, stoombad, solarium, fitnessruimte), gratis wifi

Kamers: smaakvol ingericht met badkamer met bad, toilet en haardroger, radio, telefoon, tv, bureau, minibar, airco