Fietsen langs de Duitse Hanzesteden

De geschiedenis ligt op straat in de Hanzesteden. De welvaart van de Hanzesteden uit zich nu nog in imposante bouwwerken, elegante koopmanshuizen en grote pakhuizen. We fietsen door bosrijke omgevingen en verstilde dorpjes richting de Oostzeekust. De badplaatsen stralen nog steeds de grandeur uit van weleer.

Dag 1 • België - Bassum - Bremen

(fietstocht ± 32 km) 1 fiets

In de voormiddag rijden naar Bassum, waar de grootste bakstenen kerk van Europa staat. Vervolgens fietsen we de trotse Hanzestad Bremen binnen met zijn mooie historische Marktplatz. Een foto met de Bremer stadsmuzikanten mag zeker niet ontbreken. Installatie in het ***Best Western hotel Zur Post.

Dag 2 • Bremen - Nartum - Grevesmühlen

(fietstocht ± 54 km) 1 fiets

Vandaag fietsen we vanuit ons hotel in Bremen naar het pittoreske dorpje Fischerhude. Fischerhude ligt in een uniek landschap gevormd door de rivier de Wümme. Het karakter van het dorp is authentiek: oude boerderijen, mooie geplaveide bestrating en eeuwenoude eiken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat sinds het begin van de eeuw vele kunstenaars zich hier gevestigd hebben. We fietsen nog verder door het mooie landschap richting Nartum. Aansluitend naar Grevesmühlen voor installatie in ***Ringhotel Am See.

Dag 3 • Grevesmühlen - Travemünde - Lübeck

(fietstocht ± 52 km)  2 fietsen

We starten vandaag aan ons hotel in Grevesmühlen en rijden richting Boltenhagen. Boltenhagen is de 2e oudste badstad aan de Oostkust. We fietsen langs de ruwe Ooskust richting Primall waar we worden overgezet met de veerboot naar Travemünde: Duitslands belangrijkste veerboot-haven aan de Oostzee. Onze fietstocht eindigt in Lübeck: de “koningin van de Hanze”. Mooie patriciërshuizen, gotische monumenten van rode baksteen sieren de “Altstadt”. Zeker te proeven op een terrasje: de Lübeckse specialiteit: de marsepeinkoek met de afbeelding van de Holstentor, de oude toegangspoort tot de stad.

Dag 4 • Bad Doberan - Kühlungsborn - Wismar

(fietstocht ± 60 km)  2 fietsen

Vandaag brengt de autocar ons naar Bad Doberan: de stad van de paardenrennen. We fietsen richting Heiligendamm: de “Weisse Stadt am Meer”, de oudste zeebadplaats van Duitsland. We volgen de Oostzee verder en passeren de 2 mooie badsteden Kühlungsborn en Rerik om nadien de 4 kerktorens van de stad Wismar te zien verschijnen.

Dag 5 • Wismar - Schwerin

(fietstocht ± 44 km)  2 fietsen

We fietsen via enkele kleine dorpjes richting Schwerin. Het zicht op het sprookjesachtige slot vergezelt ons bijna de hele rit. We blijven nog wat nagenieten in het oude, stijlvolle historische stadscentrum.

Dag 6 • Schwerin - België

Vandaag rijden we via de Duitse autowegen richting België

RINGHOTEL AM SEE***

Ligging: aan de Vielbecker See, centraal gelegen voor de verschillende fietstochten

Uitrusting: gezellig hotel met restaurant, bar, terras, lift

Kamers: comfortabel ingericht, badkamer met bad of douche, toilet, haardroger, minibar, telefoon, tv