Beierse kastelen & München

U wordt tijdens deze reis bekoord door het mooie berglandschap en de bijzondere figuur van Lodewijk II van Beieren. Hij was een natuurliefhebber en wist de mooiste omgeving uit te kiezen voor zijn sprookjeskastelen. Het is reizen van het ene hoogtepunt naar het andere.

Dag 1 • België - Schongau

We volgen de autosnelweg naar Schongau. Deze parel van de Pfaffenwinkel nodigt uit tot verkennen en wandelen.

Dag 2 • Hohenschwangau - Neuschwanstein - Füssen

Vandaag brengen we een vrij bezoek aan het kasteel van Hohenschwangau (± € 12 pp, exclusief vervoer*). Na de middag bezoeken we facultatief het beroemde sprookjeskasteel van Neuschwanstein (± € 12 pp, exclusief vervoer*). Tussendoor is er de mogelijkheid om een vrij bezoek te brengen aan het museum van de Beierse koningen (± € 9,50 pp) of een wandeling langs de Alpsee te maken. Nadien bezoeken we Füssen. Dit plaatsje zal ons charmeren met zijn gezellige middeleeuwse stadskern.

*prijs ± € 8 pp voor vervoer per koets of minibus

Dag 3 • Wieskirche - Oberammergau - Linderhof

In de voormiddag bezoeken we de Wieskirche, één van de mooiste rococokerken ter wereld. Aansluitend rijden we naar Oberammergau, bekend om het Passiespel. Verder naar Ettal gekend voor de Ettaler, een zoete kruidenlikeur, en voor de indrukwekkende rococokerk van het benedictijnenklooster. Na de middag bezoeken we facultatief het wondermooie paleis Linderhof (± € 8,50 pp).

Dag 4 • München

Vandaag rijden we naar München, de hoofdstad van Beieren. Zijn talrijke musea, winkels en levendig stadscentrum lokken miljoenen toeristen. In de late namiddag keren we terug naar Schongau.

Dag 5 • Diessen - Andechs - Berg - Landsberg

We rijden langs de Ammersee naar Diessen waar we een facultatief bezoek brengen aan de Marienmünster. Aansluitend rijden we naar Andechs, waar Benedictijnen al sedert 1455 een zelfstandige abdij leiden. In de namiddag gaan we naar Berg. Daar wandelen we naar de plek waar Ludwig II gestorven is. Daarna bezoeken we Landsberg am Lech, een van de mooiste oude stadjes van Zuid-Beieren met stadswal en vele middeleeuwse gebouwen.

Dag 6 • Schongau - België

We rijden via Stuttgart richting Pforzheim. In de namiddag rijden we verder naar België.

HOTEL ALTE POST***

Ligging: in het centrum van Schongau, op de markt van de oude binnenstad

Uitrusting: klassiek hotel met restaurant en gratis wifi

Kamers: comfortabele kamers met badkamer met bad of douche en toilet, telefoon, tv en wifi