Ardèche

De natuur in de Ardèche heeft als het ware zijn eigen pracht geschapen. Gedurende eeuwen hebben de rivieren zich alsmaar dieper in de rotsbodem gegraven en vandaag is de ruige schoonheid overweldigend. De Ardèche is een geliefde vakantiebestemming waar men kan genieten van een lange zomer met veel zon.

Dag 1 • België - Vals-les-Bains

Via autosnelwegen rijden we richting Metz en Toul. Na de middag reizen we via Lyon naar Vals-les-Bains.

Dag 2 • Gorges de l’Ardèche

We ontdekken de pracht van de “Gorges de l’Ardeche”. De Pont d’Arc geeft toegang tot het kloofdal. ’s Namiddags bezoeken we facultatief de grot Aven d’Orgnac (± € 10 pp), uitgeroepen tot “Grand Site de France”.

Dag 3 • La Montagne Ardèchoise

We rijden naar “La Montagne Ardèchoise”. Nadien langs de “Route de Sucs” naar het kratermeer van Issarlès. In de namiddag kunnen de wandelaars een tocht maken rond het meer. Nadien rijden we langs de vallei van de Fontaulière terug naar het hotel.

Dag 4 • Labeaume - Grotte Chauvet

We bezoeken het middeleeuwse dorpje Labeaume. ’s Namiddags brengen we een vrij bezoek aan de Grotte Chauvet (± € 11 pp). Nadien houden we halt bij een artisanale bierbrouwer, waar we facultatief o.a. kastanjebier en bosbessenbier kunnen proeven (± € 6 pp).

Dag 5 * • Vals-les-Bains

In de voormiddag wandelen we door het oude stadsdeel van Vals-les-Bains en brengen een facultatief bezoek aan het museum van Vals (± € 3,50 pp). Vrije namiddag.

*Wettelijk verplichte rustdag van onze chauffeur

Dag 6 • Balazuc - Joyeuse - Vogüé

Vandaag starten we de dag in Balazuc, één van de mooiste dorpen van Frankrijk. Rond de middag rijden we naar Joyeuse. Tenslotte houden we halt in Vogüé waar we een korte wandeling maken tot bij het kasteel.

Dag 7 • Côtes du Vivarais

Na een bezoek aan Aubenas ontdekken we de wijnen van de Côtes du Vivarais. We komen alles te weten over de wijnbouw in de streek en kunnen uiteraard een aantal wijnen proeven (± € 6 pp). Aansluitend brengen we een bezoek aan een “nougatier”, waar we ontdekken hoe deze lekkernij gemaakt wordt.

Dag 8 • Vals-les-Bains - België

’s Morgens rijden we via de autosnelweg richting Lyon en Mâcon. Na de middag gaat het verder naar België.

GRAND HOTEL DES BAINS***

Ligging: rustig gelegen in een privé park in het thermengedeelte van Vals-les-Bains

Uitrusting: stijlvol hotel met restaurant, salon, bar, terras en buitenzwembad

Kamers: comfortabel ingericht, badkamer met bad of douche, telefoon en tv