Amsterdam

Amsterdam is niet alleen maar walletjes en coffeeshops. De grootste trekpleister van Amsterdam is de schilderachtige binnenstad met grachten, patriciërshuizen, fietsen en talrijke musea. De typische gezelligheid in de verschillende wijken, zowel hip als oer-Hollands, lokt jaarlijks miljoenen bezoekers naar Amsterdam.

Dag 1 • België - Amsterdam

We rijden naar Amsterdam tot aan het IJ. Via het veer varen we het centrum van Amsterdam binnen. We starten onze verkenning in hartje Amsterdam met een wandeling langs de Zeedijk, de Chinese wijk, de Walletjes, Damrak en De Dam. Nadien wandelen we naar De Jordaan, de meest bezongen en geromantiseerde stadswijk, langs authentieke cafeetjes, verscholen hofjes, marktjes, tot aan de beroemde Westerkerk. Nadien genieten we van vrije tijd of brengen een bezoek aan het Anne Frankhuis (te reserveren bij boeking). Daarna rijden we naar Breukelen voor installatie in ons hotel.

Dag 2 • Amsterdam

We starten onze dag aan het Museumplein en kunnen vrijblijvend één van de vele musea bezoeken. Toppers als het Van Goghmuseum en het Rijksmuseum liggen hier vlak bij elkaar. We kunnen ook kiezen voor een wandeling met onze gids langs de legendarische wijk “De Pijp”. De dagelijkse “Albert Cuypmarkt” ligt hier midden in. Nu is het een bruisende studentenbuurt, vroeger een volkswijk en geboorteplek van André Hazes. In deze wijk leven vandaag mensen uit alle werelddelen zij aan zij en ze genieten van het mooie Sarphatipark, de vele caféetjes en terrasjes. ‘s Namiddags maken we facultatief een rondvaart op de grachten (± € 12 pp), de toeristische trekpleister van Amsterdam. Daarna wandelen we naar het Leidse Plein, de Bloemenmarkt, de Munttoren, het Vlaams Cultureel  Centrum de “Brakke Grond” en naar De Dam. Nadien kunnen we nog wat gezellig op eigen tempo in de stad rondkuieren.

Dag 3 • Amsterdam - België

Via Artis-zoo en de Plantage rijden we Amsterdam terug binnen. We verkennen met onze gids het “Oude Amsterdam” en wandelen door de universiteitsbuurt langs 17e-eeuwse pakhuizen, koopmanshuizen en vele rijksmonumenten. “De Sluyswacht” is zeker een ommetje én een foto waard! De vroegere kloosters zijn nu wereldberoemde musea waaronder de Hermitage van Amsterdam wel hét paradepaardje is van de stad. Daarna gaan we via “Rusland” terug richting Dam. We kunnen nog facultatief genieten van de allernieuwste attractie van Amsterdam: "This is Holland" (± € 16,50 pp). We beleven een unieke vliegervaring en laten ons verrassen door de schoonheid van Nederland. Dit is een onvergetelijke ervaring waardoor we met een goed gevoel terugkeren naar België.

Opgelet: de volgorde van de bezoeken kan ter plaatse aangepast worden

HOTEL VAN DER VALK BREUKELEN****

Ligging: ideaal gelegen tussen Amsterdam en Utrecht aan de A2, op  30 minuten van het centrum van Amsterdam

Uitrusting: prachtig hotel met lift, receptie, hotelbar, brasserie, restaurant, terras, binnenzwembad, wellnesscenter (sauna, Turks stoombad, fitness), beautysalon (tegen betaling) en gratis wifi

Kamers: moderne kamers met badkamer met bad en/of douche, föhn en toilet, telefoon, tv, koffie- & theefaciliteiten, bureau, fauteuil, kluisje